REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

tanieuprawianie.pl

1. Postanowienia ogólne

Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.

Sklep internetowy jest dostępny pod adresem: tanieuprawianie.pl.

Ze Sprzedawcą można skontaktować się:

  • pocztą: …
  • mailem: sklep@tanieuprawianie.pl
  • telefonicznie: 537 334 360
  • poprzez czat dostępny na stronie internetowej Sklepu.

Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej Sklepu, może udostępniać go w Koncie Klienta lub zamieszczać w załączeniu do wiadomości e-mail zawierających oświadczenia o przyjęciu ofert Klientów. Klienci mogą w dowolnym czasie uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.

Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.

W celu korzystania ze Sklepu konieczne jest dysponowanie przez Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową (aktualna lub poprzednia wersja: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera) z włączoną obsługą JavaScript, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty elektronicznej.

2. Rejestracja konta

Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieoznaczony w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji Konta Klienta.

Przedmiotem Usługi prowadzenia Konta Klienta jest udostępnienie panelu Konta Klienta, umożliwiającego m.in. zarządzanie danymi Klienta i zamówieniami.

Aby utworzyć Konto Klienta, należy dokonać dobrowolnej i bezpłatnej rejestracji poprzez wypełnienie i wysłanie do Sprzedawcy formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronie Sklepu.

Warunkiem prawidłowego wypełnienia formularza jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych oraz – ewentualnie – opcjonalnych pól, przy użyciu prawdziwych, kompletnych i dotyczących Klienta danych.

Przed wysłaniem formularza rejestracyjnego Klient, poprzez zaznaczenie właściwego pola, powinien oświadczyć, iż zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.

Wysłanie formularza rejestracyjnego do Sprzedawcy następuje przy użyciu funkcjonalności Sklepu.

Korzystanie z Konta Klienta jest możliwe po jego utworzeniu, a następnie zalogowaniu przy użyciu loginu i hasła.

Zabronione jest udostępnianie danych dostępowych do Konta osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont Klienta przez jednego Klienta.

Wypowiedzenie przez Klienta umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta może zostać dokonane bez podania przyczyny i w dowolnym czasie – przy użyciu funkcjonalności Konta lub poprzez wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy (np. e-mailem lub listem).

Wypowiedzenie przez Sprzedawcę umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta Klienta może zostać dokonane bez podania przyczyny, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia oraz z zachowaniem praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy.

3. Podstawowe funkcjonalności Sklepu

Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu przeglądanie informacji zamieszczonych w Sklepie. Zakończenie korzystania z Usługi następuje z chwilą zamknięcia strony internetowej Sklepu.

Sprzedawca udostępnia Klientom w szczególności następujące funkcjonalności:

  • czat ze Sprzedawcą,
  • wyszukiwarkę Towarów,
  • możliwość wprowadzenia opinii o Towarze,
  • możliwość dodania Towaru do obserwowanych.

Aby skorzystać z czatu, należy wprowadzić treść wiadomości w odpowiednie pole, a następnie wysłać ją do Sprzedawcy. Jeżeli czat jest w trybie „online”, Sprzedawca udzieli odpowiedzi niezwłocznie.

Aby wyszukać Towary, należy wprowadzić żądaną treść w obszarze wyszukiwarki Sklepu i zatwierdzić. Funkcjonalność umożliwia przeszukiwanie zasobów Sklepu przy użyciu słów kluczowych, a także – w zależności od opcji – wyszukiwanie zaawansowane.

Aby wprowadzić opinię o Towarze, należy skorzystać z formularza opinii, uzupełniając pola obligatoryjne oraz wprowadzając deklarowaną ocenę/treść. Funkcjonalność może umożliwiać wystawienie oceny w oznaczonej skali.

Aby dodać Towar do obserwowanych, należy – po zalogowaniu do Konta Klienta – dodać Towar do przechowalni. Funkcjonalność ta pozwala na czasowe zapisanie w pamięci Konta strony z ofertą Towaru.

Uwaga: korzystanie z części funkcjonalności może wymagać posiadania Konta Klienta i zalogowania.

4. Zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu

Zamówienia na Towary można składać za pośrednictwem strony Sklepu przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, korzystając z funkcji Koszyk.

Po skompletowaniu Towarów w Koszyku Klient przechodzi do realizacji zamówienia.

Aby złożyć zamówienie, Klient powinien postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi w Sklepie.

W trakcie składania zamówienia Klient jest zobowiązany do:

  • wprowadzenia danych oznaczonych jako wymagane (brak ich podania uniemożliwi finalizację zamówienia),
  • wyboru metody płatności i sposobu dostawy.

Przed złożeniem zamówienia Klient otrzymuje informację o łącznej cenie zamówienia wraz z podatkami oraz kosztami dodatkowymi (w szczególności kosztami dostawy i płatności).

Złożenie zamówienia następuje poprzez użycie właściwego przycisku w Koszyku i jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy oferty zawarcia umowy Sprzedaży Towarów ujętych w zamówieniu.

Przed wysłaniem formularza zamówienia Klient – poprzez zaznaczenie właściwego pola – oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.

Przyjęcie oferty Klienta dokonane przez Sprzedawcę z zastrzeżeniem zmian wskazanych w Regulaminie poczytuje się za nową ofertę, wymagającą przyjęcia przez Klienta w celu zawarcia umowy Sprzedaży.

Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje poprzez niezwłoczne przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej ustalone warunki umowy Sprzedaży oraz dane wprowadzone przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku wykrycia błędów Klient może zgłosić korektę drogą e-mailową.

Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem przez Sprzedawcę oferty Klienta.

5. Zamówienia telefoniczne

Sprzedawca umożliwia składanie zamówień na zakup Towarów drogą telefoniczną.

Aby złożyć zamówienie, należy skontaktować się ze Sprzedawcą pod numerem telefonu udostępnionym w Sklepie i złożyć zamówienie ustnie.

Potwierdzenie zamówienia telefonicznego następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail zawierającej treść zawieranej umowy – w tym ustalone warunki i dane Klienta. W przypadku błędów Klient może je skorygować, odpisując na wiadomość.

W celu zawarcia umowy Sprzedaży Klient jest zobowiązany potwierdzić wolę jej zawarcia w odpowiedzi na powyższą wiadomość. Potwierdzenie woli jest równoznaczne z zawarciem umowy.

6. Sprzedaż

Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów Usługę Sprzedaży Towarów na odległość.

Towary dostępne w Sklepie są każdorazowo prezentowane w aktualnym asortymencie na stronie Sklepu, wraz z opisem, składem i cechami charakterystycznymi.

Przedmiotem umowy Sprzedaży jest zobowiązanie:

  • Sprzedawcy – do przeniesienia na Klienta własności Towarów i ich wydania,
  • Klienta – do odebrania Towarów i zapłaty ceny.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia kampanii promocyjnych (np. obniżenia ceny Towarów) do określonego terminu lub do wyczerpania zapasu.

Zawierając umowę Sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Towary bez wad.

Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

7. Dostawa

Wydanie Towarów będących rzeczami fizycznymi odbywa się:

  • w przypadku dostawy za pośrednictwem Przewoźnika – pod adres wskazany przez Klienta,
  • w przypadku dostawy do Paczkomatu – do Paczkomatu wybranego przez Klienta,
  • w przypadku odbioru osobistego – w siedzibie Sklepu w Katowicach (40-208), ul. Roździeńskiego 188B, w dni robocze w godz. 9:00–17:00 oraz w soboty w godz. 10:00–13:00.

Dostawy są realizowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Szczegółowe informacje o kosztach i metodach dostawy są publikowane na stronie Sklepu, a Klient jest o nich informowany w trakcie składania zamówienia.

Termin dostawy Towarów wynosi do 10 dni roboczych, chyba że w opisie Towaru lub w trakcie zamówienia podano krótszy termin.

W przypadku płatności z góry termin wysyłki liczony jest od chwili uznania rachunku Sprzedawcy.

W każdym wariancie płatności wydanie Towarów następuje nie wcześniej niż po uiszczeniu zapłaty przez Klienta.

Potwierdzenie wydania Towarów Przewoźnikowi może nastąpić poprzez wiadomość e-mail.

Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą jego wydania.

W przypadku dostawy przez Przewoźnika zaleca się zbadanie przesyłki w jego obecności. W razie uszkodzeń rekomenduje się sporządzenie protokołu szkody lub kontakt ze Sprzedawcą. Przy dostawie Paczkomatem zaleca się zgłoszenie uszkodzenia zgodnie z instrukcjami operatora Paczkomatu i Sprzedawcy.

8. Płatności

Wartość płatności z tytułu Sprzedaży ustalana jest na podstawie cennika Towarów z chwili złożenia zamówienia.

Ceny podane przy Towarach są cenami brutto w złotych polskich, zawierają należne podatki i nie zawierają kosztów dostawy oraz ewentualnych kosztów wybranej metody płatności.

Koszty transakcji i dostawy ponosi Klient.

Łączna cena zamówienia, widoczna w Koszyku przed jego złożeniem (po wyborze sposobu dostawy i płatności), obejmuje cenę Towarów wraz z podatkami oraz wszystkimi kosztami dodatkowymi.

Sprzedawca umożliwia następujące metody płatności:

  • gotówką przy odbiorze osobistym,
  • gotówką przy odbiorze za pobraniem od Przewoźnika,
  • przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy,
  • przelewem elektronicznym za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności,
  • kartą płatniczą za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności,
  • BLIK-iem za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności.

Sprzedawca korzysta z systemu płatności PayU, obsługiwanego przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166) przy ul. Grunwaldzkiej 182, KRS: 0000274399, NIP: 7792308495, REGON: 300523444.

Klient jest zobowiązany do zapłaty:

  • w chwili wydania Towaru – przy płatności gotówką,
  • w terminie 7 dni – przy przelewie bankowym,
  • w chwili złożenia zamówienia – przy płatnościach obsługiwanych przez zewnętrzny system płatności.

Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty zaistnienia przyczyny (np. odstąpienia od umowy przez Konsumenta albo uznania reklamacji w całości lub części).

Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta, chyba że Klient zgodzi się na inne rozwiązanie bez dodatkowych kosztów.

Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów dostawy, jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

9. Newsletter

Sprzedawca umożliwia dołączenie do listy subskrybentów newslettera zawierającego informacje handlowe przesyłane pod adres e-mail Klienta.

Aby zamówić newsletter, należy użyć właściwego pola aktywacji newslettera w formularzu rejestracyjnym lub innym formularzu udostępnionym w Sklepie.

Warunkiem prawidłowego zamówienia newslettera jest podanie adresu e-mail Klienta. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne do otrzymywania newslettera.

Wypisanie z newslettera może nastąpić bez podania przyczyny, w dowolnym czasie – poprzez funkcjonalność Sklepu, link dezaktywujący w wiadomości newsletter lub wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy (e-mail, list).

10. Reklamacja – niezgodność świadczonej Usługi z umową

Reklamacje mogą być składane z tytułu niezgodności świadczonej Usługi z umową, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności art. 43b i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Zgłoszenie reklamacji może nastąpić listem lub e-mailem pod adres Sprzedawcy. Można skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

W treści reklamacji zaleca się podanie:

  • danych kontaktowych Konsumenta,
  • numeru rachunku bankowego (w razie potrzeby zwrotu środków),
  • opisu problemu i danych identyfikacyjnych Konsumenta.

Jeżeli reklamacja dotyczy Towaru będącego rzeczą, Konsument zobowiązany jest dostarczyć lub przesłać Towar na adres Sprzedawcy (na jego koszt). Jeżeli z uwagi na rodzaj Towaru lub sposób montażu dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument udostępnia Towar w miejscu jego znajdowania się.

Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni od daty zgłoszenia i informuje Konsumenta o sposobie rozstrzygnięcia drogą elektroniczną lub listownie.

Jeśli reklamacja dotyczy Towaru podlegającego odesłaniu do Konsumenta po rozpoznaniu reklamacji, Sprzedawca dostarczy Towar na własny koszt.

Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją następuje przelewem na rachunek bankowy albo przekazem pocztowym – zgodnie z wolą Konsumenta.

11. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń

Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez:

  1. złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Inspekcji Handlowej,
  2. złożenie wniosku o wszczęcie mediacji do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
  3. skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów albo organizacji społecznej zajmującej się ochroną konsumentów,
  4. złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Szczegółowe informacje o procedurach i podmiotach realizujących zadania w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich znajdują się na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl.

12. Gwarancje

Reklamacje mogą być składane z tytułu gwarancji, o ile została udzielona na oznaczone Towary przez Sprzedawcę, producenta lub dystrybutora.

Udzielenie gwarancji następuje poprzez złożenie oświadczenia gwarancyjnego określającego obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta. Wraz z Towarem objętym gwarancją Sprzedawca wydaje dokument gwarancyjny.

Klient może korzystać z uprawnień gwarancyjnych za pośrednictwem Sprzedawcy lub bezpośrednio u gwaranta. W razie wykonywania uprawnień z gwarancji bieg terminu rękojmi ulega zawieszeniu od dnia zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie do dnia odmowy wykonania obowiązków z gwarancji albo bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu.

Korzystanie z gwarancji nie wyłącza uprawnień z tytułu rękojmi.

Sprzedawca rozpoznaje reklamacje z tytułu gwarancji w terminie określonym w warunkach gwarancyjnych, a o sposobie rozstrzygnięcia informuje Klienta zgodnie z tymi warunkami.

W przypadku wymiany Towaru na nowy lub dokonania istotnych napraw termin gwarancji biegnie na nowo dla całego Towaru, a w przypadku wymiany jego części – dla tej części.

13. Odstąpienie od umowy

Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może – bez podania przyczyny – odstąpić w terminie 14 dni od zawarcia umowy (w tym umowy Sprzedaży), z zastrzeżeniem wyjątków określonych w pouczeniu o odstąpieniu od umowy stanowiącym załącznik do Regulaminu.

Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku umowy Sprzedaży:

  • Towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności,
  • Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego – po otwarciu – nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia,
  • Towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

W innych przypadkach Klient może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie (np. na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu).

Klient jest zobowiązany zwrócić Towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem, chyba że Sprzedawca zaproponował jego odbiór.

Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu przed przyjęciem oferty przez Sprzedawcę, oferta przestaje wiązać.

14. Przetwarzanie danych oraz plików cookies

Informacje o warunkach przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu.

Informacje o stosowanych plikach cookies znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies Sklepu.

15. Warunki licencyjne

Sprzedawca udziela Klientom korzystającym ze Sklepu nieodpłatnej licencji w zakresie własnego użytku osobistego i w celu korzystania ze Sklepu, z zachowaniem niniejszych warunków.

Nazwa Sklepu, projekt graficzny, struktura, kod źródłowy/skomilowany, strony internetowe obsługujące Sklep oraz wszelkie dokumenty opracowane przez Sprzedawcę (w tym Regulamin i inne wiadomości przesyłane w związku ze świadczeniem usług) stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego.

Sprzedawca nie przenosi na Klienta majątkowych praw autorskich do Sklepu ani jego części, ani uprawnienia do udzielania zezwoleń na korzystanie z tych praw, jak również wykonywania innych praw zależnych – poza zakresem licencji opisanym poniżej.

Prawo do używania Sklepu i powiązanych utworów obowiązuje na następujących polach eksploatacji:

  • zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie wybranym przez Klienta,
  • dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie wybranym przez Klienta.

Klient nie może:

  • wypożyczać, dzierżawić ani odsprzedawać utworów lub ich części,
  • tworzyć utworów pochodnych,
  • modyfikować utworów,
  • usuwać informacji o prawach własności lub prawach autorskich,
  • wykorzystywać utworów w sposób naruszający prawo lub dobre obyczaje.

Licencja jest nieograniczona w czasie, nieograniczona terytorialnie, niewyłączna i dotyczy całości Sklepu oraz powiązanych utworów. Sprzedawca zachowuje wyłączne prawo do decydowania o integralności Sklepu.

Publikując w Sklepie treści (np. komentarze, opinie), Klient udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie, niewyłącznej licencji na ich wykorzystanie w następujących polach eksploatacji:

  • publikacja na stronie Sklepu,
  • zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego,
  • dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego,
  • udzielanie sublicencji w powyższym zakresie – w celu umożliwienia Klientom korzystania ze Sklepu.

Klient przyjmuje do wiadomości, że zabronione jest dostarczanie do Sklepu treści:

  • bezprawnych,
  • mogących wprowadzać w błąd innych Klientów,
  • naruszających dobra osobiste Klientów, Sprzedawcy lub osób trzecich,
  • obraźliwych, wulgarnych, sprzecznych z dobrymi obyczajami (w tym treści pornograficznych, propagujących narkotyki, nadużywanie alkoholu, nawołujących do rasizmu, ksenofobii, nienawiści).

Sprzedawca jest uprawniony do usuwania lub moderowania treści naruszających Regulamin.

16. Obowiązywanie i zmiana Regulaminu

Regulamin wchodzi w życie po upływie 3 dni od daty opublikowania na stronie Sklepu.

Zmiana Regulaminu może nastąpić z powodu zmiany przepisów prawa, zmian technicznych lub organizacyjnych dotyczących świadczeń Sprzedawcy.

Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu.

Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.

Informacja o zmianie Regulaminu publikowana jest w Sklepie na 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania nowego brzmienia.

Sprzedawca może również wysłać informację o zmianie Regulaminu drogą elektroniczną, w przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony.

17. Postanowienia końcowe

Znaczenie pojęć pisanych wielką literą jest zgodne z definicjami zamieszczonymi w części „Definicje użyte w Regulaminie”.

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami za:

  • przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte świadczenie Usług spowodowane siłą wyższą,
  • przerwy i nienależyte wykonywanie Usług spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów trzecich, za pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi,
  • korzyści utracone.

W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem (lub Konsumentem nierezydentem RP, jeśli przepisy prawa krajowego na to zezwalają) właściwy jest sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami oraz Konsumentów nierezydentów RP (jeśli przepisy ich prawa krajowego na to zezwalają) jako prawo właściwe stosuje się prawo Rzeczypospolitej Polskiej.

Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączenia ani ograniczenia praw Konsumenta wynikających z przepisów jego lokalnego prawa powszechnie obowiązującego – Konsument nie może się ich zrzec.

W przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta stosuje się przepisy tego prawa.

Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieważne lub bezskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. W miejsce nieważnego lub bezskutecznego postanowienia stosuje się normę odpowiadającą temu, co strony ustaliłyby, gdyby taką okoliczność przewidziały.

18. Definicje użyte w Regulaminie

  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną, zawierająca ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
  • Konto Klienta – panel umożliwiający zarządzanie zamówieniami Klienta w Sklepie (po rejestracji i zalogowaniu).
  • Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Koszyk – funkcjonalność Sklepu umożliwiająca kompletowanie zamówień Towarów.
  • Paczkomat – automatyczna skrytka lub terminal pocztowy służący do odbioru przesyłek z Towarami.
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Klient będący przedsiębiorcą dokonujący zamówienia związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, lecz niemającego dla niego charakteru zawodowego w rozumieniu przepisów o CEIDG.
  • Przewoźnik – podmiot świadczący usługi dostarczania Towarów we współpracy ze Sprzedawcą.
  • Regulamin – niniejsze warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
  • Sklep – sklep prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem URL: tanieuprawianie.pl.
  • Sprzedawca – PHU FAX z siedzibą w Katowicach, Aleja Walentego Roździeńskiego 188B, 40-203 Katowice, zarejestrowany w CEIDG, NIP 6310203568, REGON 271041641, będący usługodawcą, administratorem i właścicielem Sklepu. Kontakt: tel. 537 334 360, e-mail: sklep@tanieuprawianie.pl.
  • Sprzedaż – Usługa sprzedaży Towarów świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
  • Towar – rzecz prezentowana w Sklepie przez Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
  • Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na podstawie umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Postanowienia dotyczące prawa do odstąpienia od umowy przez Konsumentów stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego w rozumieniu przepisów o CEIDG.

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w części „Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy”.

Termin 14 dni biegnie od:

  • dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną osobę trzecią inną niż przewoźnik – w przypadku umowy sprzedaży pojedynczego Towaru,
  • dnia objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części – w przypadku umowy obejmującej wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach,
  • dnia objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów – w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony,
  • dnia zawarcia umowy – w przypadku umowy o świadczenie usług.

Aby zachować termin, wystarczy wysłać informację o wykonaniu prawa odstąpienia przed jego upływem.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę (e-mail: sklep@tanieuprawianie.pl) o decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem).

Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu.

Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie – bez dodatkowych kosztów.

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jeżeli otrzymali Państwo Towar, należy odesłać go na adres Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie odesłany przed jego upływem.

Koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument. Jeżeli ze względu na charakter rzeczy nie może ona zostać odesłana pocztą w zwykły sposób, Konsument ponosi koszty bezpośredniego zwrotu (szacowane maksymalnie na ok. 25,00 PLN).

Konsument odpowiada wyłącznie za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:

  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: PHU FAX, Aleja Walentego Roździeńskiego 188B, 40-203 Katowice, e-mail: sklep@tanieuprawianie.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*):

...............................................................................................................................

Sposób zwrotu uiszczonej płatności:

...............................................................................................................................

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*): ............................................................

Imię i nazwisko: .......................................................................................

Adres: .......................................................................................................

Podpis: ...................................................................................................... (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data: ............................................................

(*) Niepotrzebne skreślić.


Formularz reklamacyjny

(formularz ten można wypełnić i odesłać w przypadku chęci zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi)

Adresat: PHU FAX, Aleja Walentego Roździeńskiego 188B, 40-203 Katowice

Imię i nazwisko lub nazwa Klienta: ...............................................................

Adres Klienta: ............................................................................................

Nr telefonu Klienta: ....................................................................................

Adres e-mail Klienta: .................................................................................

Numer zamówienia: ...................................................................................

Jako dane kontaktowe, które posłużą udzieleniu odpowiedzi na reklamację oraz prowadzeniu korespondencji, wskazuję:

adres pocztowy: .........................................................................................

adres e-mail: ..............................................................................................

Reklamacja dotyczy:

  • umowy sprzedaży z dnia ............... towaru: ............................................
  • umowy o świadczenie innej usługi: .........................................................
  • inne: ........................................................................................................

Data stwierdzenia przyczyny reklamacji: ...................................................

Opis problemu: ............................................................................................

Żądanie reklamacji:

  • nieodpłatna naprawa,
  • wymiana towaru na nowy,
  • obniżenie ceny towaru o kwotę ............,
  • odstąpienie od umowy.

Numer rachunku bankowego do zwrotu środków: .........................................

Oświadczenie w przypadku działania jako przedsiębiorca na prawach konsumenta:

Oświadczam, że zawarta umowa sprzedaży była bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o CEIDG. Na dowód wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności:

Nr PKD ____________________ Opis: ________________________________

Nr PKD ____________________ Opis: ________________________________

Nr PKD ____________________ Opis: ________________________________

Nr PKD ____________________ Opis: ________________________________

Data: ............................................................

Podpis składającego: ............................................................ (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)